nu har jag påbörjat den sex månaders långa vägen tillbaka.. började igår och kör två gånger om dagen, o lite extra.. kan ju inte sitta still o inte göra något. ni skulle nog skratta om jag sa vilka övningar jag kör, eftersom att det knappt är någonting, men någonting är bättre än ingenting...

Jag vill att klockan ska bli fem så jag får gå till matsalen och äta mat! är vrålhungrig! Ikväll ska jag inte göra något alls som tar energi från min kropp. En skoldag nu förtiden gör mig helt utmattad. Jag kan inte förstå varför jag är så otroligt trött och orkeslös hela tiden. Inte nog med knät så ska hela kroppen ta stryk också.

Hur som har jag insett efter sju knäskador att jag får vänja mig vid att jag har två sporter som jag varierar mellan, den ena roligare än den andra. Jag längtar till den dagen jag får plocka fram väskan med skor och benskydd ur garderoben. Den dagen ska inget få mig att må dåligt. Inget ska stoppa mig.  Jag ska vara världens lyckligaste människa. Tro mig.


För mig är vilja när man trots att
man inte vill och orkar och hellre
ligger i sängen och sover gör det
man måste. Rehab är aldrig kul.
Men man gör det för att man älskar
en sport så otroligt mycket och vill
tillbaka. Var glad att just du har den
möjligheten
att spela fotboll.
Jag vet vad jag vill.







Kommentera

Publiceras ej