Igår när jag kom hem från jobbet så började jag med maten direkt, hungrig pojk som skulle komma hem från gymet så det var lika bra. Dagen till ära handladew jag på marknade, handlade 4 potatis, en morot, en lök, en gurka och 4 kycklingfileer, och et gick på så mcyket som ungefär 20 svenska kronor. ;) älskar att gå och shoppa på marknaden här. är så häftigt. :)

Maten blev iaf riktigt god, potatis i ugn med lite ströbröd och olja, och sen helstekt kycklingfile med bearnaiesås och gurka med salladskrydda och aromat, MUMS... mätta och nöjda blev vi. till efterrätt bakade herr j en kladdkaka och den smakade otroligt gott den med.. sen avslutade vi kvällen med mys framför en film och lite vindruvor. smarrigt.  Blev en toppenkväll som började vår lediga dag! för vi är lediga idag, så skönt! skönt att kunna vara lediga tillsammans,. :)

Idag har vi vaknat av oss själva, ingen klockan som väcker oss och säger "its time to go up, the time is blablabla..." jag vaknar som vanligt tidigt och får ligga och vänta på att herr j ska piggna till :) läste lite bok medan jag väntade.  Sen åkte vi iaf och åt frukost på up bakery, smarrigt! sen åkte vi hem och såg på idol, idol är grymt bra... fick en känsla imorse när jag låg vaken att nu har det kommit, och sant, jag gick upp och kollade och kvalveckan del 1 hade kommit. :) så det såg vi på och sen åkte vi och tog en kaffe/choklad på starbuck och myste lite innan vi åkte till shoppen för att hämta min lilla beställning hemifrån, lite choklad och kamerahus. ssen blev det gymet och sen åka och hämta min moppe som jag hart köpt idag! idag kan jag säga att jag för första gången är "ägare" av en moped. :) fint...

väl hemma testade jag huset och kamera, och vilken match! PERFEKT! kanske inte är den bästa men nu har vi ett hus och kamera och vi kan ta kort :)fiiiint.


så perfekt gårdagskväll och lediga dag än så länge, :)  tummen upp!


Hej från Thailand!

Kommentera

Publiceras ej