Igår var jag ute på snorkelbåten, sunset BBQ stod på programmet... dagen var inte så bra, kände mig lite krasslig saknades massor med grejer, fick grilla allt kött med bara händerna då de glömt flytta över sakerna till rätt båt.. men med trevligt sällskap och härliga kollegor löser det sig! petter och jag stod och grillade för fulla muggar, sjöng och drack läsk! FINT! efter vi var klara o gästerna vari full gång med att äta.. ser stina delfiner och ropar, alla kollar ut, och jaa, det ser ut som babydelfiner, men konstigt på något sett... Och dåååå... kommer den, den stora fenan! EN VALHAJ! vilken adrenalinkick, vilken lycka.... alla vi staff slet på oss fenor och mask och hoppade i och snorklade med denna stoooooora fisk! Den var ungefär 8-10 meter långt och hade cleanerfiskar som heter cobian som är 2 meter långa runt om sig, vilken upplevelse, kan ni tänka er och simma med en så stor fisk!!!!!
ÄR LYCKLIG, dessa fiskar är väldigt ovanliga och se, inte många som ser dom, woohoo!
JAG ÄLSKAR MITT JOBB! det är inte varje människa som har det här jobbet, får njuta av att vara på havet, dyka och snorkla med fiskar som denna! :)
Nu har jag alltså sett både VALHAJ och MANTA RAYS! :) det är häftigt. stora fiskar är mycket häftigare :)

jag älskar dykning!!

Kommentera

Publiceras ej