idag känner jag mig lite som en svensk thalandsfru, ;) började med dagen att åka till typ thailands motsvarighet till ica maxi i sverige för att handla lite som vi behövde i matväg, därefter ååkte och jag och fixade lite små ärrenden som jag behövde göra, sen åkte jag till kontiki och skrev ut mina biljetter till hemresan, och fixade med lite papper som conny behövde. sen åkte jag till nagelsalongen och fick mina naglar fixade, acrylnaglar blev det! :) efter det, var det bråttom så jag inte skulle missa longtailen ut till centara där conny jobbar idag, så jag handlade mat och hoppade på maten, åt en lunch tillsammans med min fina ute på centara, mysigt. sen tog jag longtailen tillbaka igen till ao nang, när jag kom hem så städade jag hela huset och sen tog jag en dusch, så nu är både huset och jag rena och fina, och nu väntar vi på mannen i huset, han kommmer väl om cirka 20-30 minuter eller något sånt.
inte nog med det, efter duschen tänkte jag att jag skulle testa vår nya lilla ugn! så fick recept på kryddkaka av syster/mamma, och nu står den i ugnen och det sprider sig en hembakad lukt i hela huset.. :) måste nog titta till den, tror den är klar alldeles snart, en liten suprise till conny när han kommer hem :) fast han har nog anat att jag skulle baka ihop något, men han har ingen aning om vad:) vi får se om han gillar det, annars vet jag en granne som är sugen på kaka :)
sååå, kom nu conny! ikväll ska vi laga tacos tll middag.. mm.. tzatsikin är redan gjord, resten fixar vi sen. får vi se om vi kan laga den ihop eller om en av oss får ta o laga idag.. två starka viljor i ett kök är inte bra ;) haha...

 

 

:)


nu är han hemma! dags o avsluta


1 kommentarer

Cornelia

29 Apr 2011 15:40

ÅH vilka fina naglar.. Jga vill med. Hoppas de finns att göra i Turkiet...:) Snart snart snart ses vi...Puss

Kommentera

Publiceras ej