idag har det varit forst sol, da lag vi vid polen och sen borjade det regna, da gick vi in i bungalown och laste lite, efter det hyrde vi en moppe, for forsta gangen i hela mitt liv korde jag moppe , och inte nog med det, sa var det forsta gangen jag korde vanstertrafik! sjukt kul och det var inte sa svart som jag trodde det skulle vara. pa vagen dit kom det ett harligt monsunregn och gjorde oss dyngsura, trevligt!  men tillslut stannade vi till vid kontikis kontor och Niklas pa kontoret gav oss en karta och lite tips pa vart vi kunde kora! vi tog oss runt och kikade i lite affarer innan vi intog en god thairatt precis vid havet! mums. sen kopte vi oss lite vatten satte oss pa moppen och brummade ivag langs stranden!  vart forsta mal var att komma till viewpoint och det lyckades vi med! trots en acklig thailandare som forfoljde oss langs vagen!  harligt utsikt over oarna och dar stannade vi och tog oss en drink! efter drinken for vi vidare, START I UPPFORSBACKE med moppe ar inte alla som klarar, men mia och jag brummade pa som bara den! haha.  sen besokte vi grottorna, korde pa en liten vag som sen blev lervag med tusen gupp, men tillslut kom vi fram,  det tog visst lite langre tid an vi trodde att ga i den, sa vi tar grottvandring imorgon istallet! :)   efter det korde vi hemat och la oss i sangen med musik pa tvn och laste varsin bok och at chips!  gott! sen gick vi bort till affaren dar vi lamnat in vara klader for tvattning, och gud sa skont det var att ta pa sig rena harliga klader :) nystrukna med for den delen :)

Sen tog vi oss en dusch och gjorde oss iordning. for snart ska vi aka vidare in till Saladan dar vi ska traffa nagra svenskar och ata thaibuffe och spela quiz, later kul, kommer nog bli himla kul! :) kikade in har en snabbis medan mia pratar med sin fpappa pa skype :)

ska ivag till rummet nu och gora mig klar!  det var var dag i korthet! :) i thailand rullar allt pa som det ska och jag njuter for fulla muggar! hoppas ni har det bra hemma :)


pusskram

Kommentera

Publiceras ej