TUTUTTUT!

Mia och Jag satte oss pa moppen klockan 9 och drog oss ivag for att ha en liten upptacksfard. Vi borjade dagen med att besoka the famous CAVE,  vi tankte oss typ lummellundagrottorna pa gotland! i den stilen typ, hur som, vi borjade var vandring mot grottan, den skulle ta cirka en halvtimme dit, och vilken klattring, det var typ 90 graders uppat och sma klatterstigar med jatte brant lutning, men vi klarade det, puh, men svetten rann! :)  en stor eloge till mia som klarade av att ga hela vagen upp till grottan trots sin fobi for tranga upprymmen, men en annu storre eloge till henne for att hon gick in en liten bit i grottan for min skull :) hur som vi borjade med att go in en svang i slutet av grottan, dar vi fick se kanske upp emot 1000 fladdermoss som sov sa gott hangandes upp och ned, sen gick vi inat, och man sag ingenting, var becksvart och det enda som los var vara huvudlampor. hur som sa kollade vi utgangen, eftersom vi hade hort att man var tvungen att ala sig ut i typ 2 min, och det skulle mia aldrig klara med sin fobi, och det var tur vi kollade! sen gick vi in en liten svang i grottan iaf, fran sin ratta borjan och jag klattrade in i det tranga lilla utrymmet bara for att testa, det var supercoolt! det var helt tyst inne i grottan, mork som den morkaste natten och jattesmutsigt, lyckans mig som dagen till ara tog ett VITT linne! tjoho! :)   Det var valdigt halt dar inne med sa fick ta det valdigt forsiktigt med knat,. halkade ett antal ganger och var helt slut efter rundturen dar inne.   Pa vagen ner tog vi en annan vag som var otroligt brant nedfor med, puh, svetten rann men vi var stolta over oss sjalva som hade gjort det. svetta, trotta och glada tog vi oss ner och pa vagen ner fick vi se lemontree, bananer, odlor spindlar och gummi! :) en vandring i djungeln och i grottor ar nagot att rekommendera :)

Efter grottan styrde vi moppen mot nationalparken och vattenfallet. va hade hort att vagen dit skulle vara ratt dalig men tankte va fasen, vi kor. kan val inte vara sa farligt.. men herregud, det var dom samsta vagarna jag nagonsin sett och kunde forstalla mig, det var gropar och gupp och grus och lera.. puh, plus att det var bergssluttning precis nedanfor, och valdiga backar upp och ner! ibland fick mia hoppa av moppen da den stannade mitt i backen, ingen supermoppe vi hade precis, men hur som efter mycket korning kom vi fram till nationalparken, betalade 25 kronor for att fa ga och kika dar, vi besokte viewpoint dar och det var hur fint som helst, vi overvagde och gick en bit in pa vandringsleden men vande ganska snabbt da vara ben var alldeles for trotta,  VI VAR HELT SLUT! :)

Vi fick ocksa se en massa apor, de hoppade langs vagen och var ratt sota iallafall! :) hehe..  Sen sa korde vi mot vattenfallet, samma vag dit! val framme vid parkeringen skulle det ta en timme att bara ga, sa vi overvagde och gick tillbaka till moppen och korde hemat! :) val hemma la vi oss med en chipspase och laste bok! nej innan det tog vi en valbehovlig dusch. for fy tusan vad skitig jag var! herregud. :)

pa kvallen akte vi in till staden och at lite mat och sedan traffade vi upp hanna och niklas och tog en ol/baccardi med dom pa en strandbar som hade oppningskvall :) det var himla trevligt! Olen har ar jattegod! Tro det eller ej, men jag dricker ol har nere :) haha,

Igar at vi frukost pa ett stalle med Hanna dar de hade typ vanlig frukost, at en toastmacka och varm oboy med gradde, mmmmm :) sa gott efter att ha atit thaifrukost ratt lange! Sen tillbringade vi dagen vid poolen fram till klockan tva typ, eftersom att monsunen talade for sig och regnet fullkomligt vrakte ner! vi lag inne i var lilla lya och laste varsin bok och lyssnade pa hur regnet vrakte ner :) Vi tog oss sedan in till saladan eftersom jag suklle betala dykningen, passade pa att kopa micropopcorn SMOR, mmm, och risen, sa kvallen tillbringade mia och jag i sangen, hon med chips och jag med popcorn och risen och sa sag vi pa en film! :) supermysigt, det ar faktiskt tillatet att se pa film i Thailand nar det regnar utanfor dorren :)  Fick lana micron pa restaurangen och de som jobbade dar var helt forbryllande over vad jag gjorde for nagot, men smaka vagade dom inte, haha :)

Dykutflykten blev installd idag, flyttade till imorn istallet, vilket gjorde att vi har tillbringat dagen vid poolen och akt runt och shoppat lite, klarade inte av att ligga vid poolen idag, da hela, HELA min kropp bestar av sma vattenblasor, forstar inte hur jag lyckas, har inte varit i solen pa manga dagar och andas er jag ut som en flackig kalv :)  hoppas pa battre tider framover!


IMORN SKA JAG DYKA IGEN! -
alskar det!


nehe, ut i solen igen!








1 kommentarer

Bads Pelling

26 Sep 2010 18:53

Härlig titel på inlägget...

Kommentera

Publiceras ej