Igår var jag ute med båten till phiphiöarna, himla härliga dag. är så skönt att åka med båten och inte jobba. kan bara ligga och sova, sola, lyssna musik på vägen ut. :) jag fundivade med conny, det var jättekul.  första dyket simmade vi i grottor och swimtthroughs, andra dyker slog jag personlig "rekord"  i hur längden på dyket, vi var nere i 81 minuter. :) det var lite roligt att dyka ett långt dyk.

Vad gjorde jag sen, sen var jag och åt med härliga vänner  på massaman, där åt jag schnitzel och pommes. gott med lite annat än bara ris och kyckling. är verkligen redan trött på det. så beställer oftast schnitzel eller pizza, ibland lyxar man till det och tar en donken, det är så jäkla gott!  avslutade kvällen tidigt och gick hem o såg en film och myste :)

idag har jag gjort absolut ingenting men hunnit med massor med saker, jag och vanessa var och åt frukost på up bakery, clubsandwich -ciabatta- garlic sauce, mums! sen åkte jag till dykcentrat och fixade med min dykutrustning, tvättade den och styrde. sen åkte jag till shopen och tittade i dyktidningen för att fylla i ett formulär angående utrustning, passade även på att köpa en fishslate och rashguard :) kan behövas. sen åkte jag hem och hämtade vanessa, vi drog oss mot strandgatan med mission att hitta ett par badshorts till mig, och vi lyckades  till slut. Sen tog jag kopior på mitt pass, biljett, försökringspapper med mera som jag ska ge till malene, min chef. :)  lämnade in moppen för service, medan vi väntade på den så gick vi ner till stranden och tog en glass. mysigt! sen hämtade vi moppen och begav oss mot frisörsalongen, kände det var dags att klippa av sig håret lite. är så tjockt och varmt. så ja, det blev lite som det blev när en thai klipper en. det första han börjar med att göra är att klippa av 1,5 DM av mitt hår där fram, så nu har jag en LITEN lugg.. jaha tänkte jag och sa till en extra gång att han inte fick ta så mycket på längden.. och då verkade han fatta. resultatet blev väl okej, tur att hår växer snabbt :)


sen var vi och åt lite moppemat, o sedan for vi till marknade, där köpte jag en pläd till sängen och ett par mysbyxor. sen har jag suttit o lyssnat musik och pratat med vanessa och kristin på balkongen, o fixat med en låtlista till jobbfesten imorn, blev tydligen dj.. vi får se hur det går, STORTSTORT tack till min fina vän camilla som hjälper mig. you are the best. :)

ikväll åt vi på restaurangen här i leela valley! gott-mysigt-billigt.  sen blev det en glass till efterrätt och nu ska jag snart knyta mig, för imorn är det fest, o då gäller det att vara pigg o utvilad :)



båten i morgonsolen :)

mys på balkongen med musik-chips- o mango

Kommentera

Publiceras ej